Vijf redenen waarom goede foto’s onmisbaar zijn voor je bedrijf.
Om maar gelijk met een cliché te beginnen: één foto zegt meer dan duizend woorden. En dat geldt ook voor je bedrijf. Goede foto’s helpen jou om je klanten te laten zien wie je bent en waar je voor staat. In deze blog leg ik uit op welke manieren foto’s jouw bedrijf helpen en waarom het een goed idee is om professionele foto’s van je bedrijf te laten maken.
1. Authentieke foto’s
Foto’s zijn de makkelijkste manier om jezelf te onderscheiden van andere bedrijven. En het mooie is: daar hoef je helemaal geen moeite voor te doen. Er is er namelijk maar 1 zoals jij. Je bent uniek in wie je bent en wat je uitstraalt. En als je dat vast laat leggen, dan heb je de grootste stap naar verbinding met je klant al gemaakt.
2. Verbinding
Simon Sinek roept het al jaren: people don’t buy what you do, they buy why you do it. Ze zijn niet op zoek naar een fotograaf (in mijn geval) maar naar iemand met wie ze een connectie voelen. Iemand die op een bepaalde manier vertrouwd voelt. En foto’s zijn de perfecte manier om te laten zien waar je voor staat en wat je belangrijk vindt. Op foto’s kun je je professionaliteit, klantgerichtheid en andere belangrijke waarden laten zien. Klanten krijgen een indruk van wie je bent. Hoe meer je van jezelf en je medewerkers laat zien, hoe groter de kans dat klanten zich verbonden voelen met je bedrijf en je merk.
"People don't buy what you do, they buy why you do it."
Simon Sinek
3. Lezen versus kijken
Een passende foto zorgt ervoor dat de tekst die erbij hoort sneller begrepen en beter onthouden wordt. Het versterkt dus de teksten die je schrijft. Of dit nu voor je website, een brochure of social media is. Daarnaast is er een groep mensen die je teksten niet eens leest en alleen maar naar de foto’s kijkt. Het is dus belangrijk dat de foto’s op jouw bedrijf afgestemd zijn en uitstralen wat je belangrijk vindt.
4. Tijd is geld
Foto’s trekken de aandacht. Dat was vroeger in de krant al zo, en nu online nog steeds. Het verschil met 20 jaar geleden is dat iedereen tegenwoordig veel sneller en veel meer informatie te verwerken krijgt. En dat mensen dus in een fractie van een seconde bepalen of de informatie relevant voor hen is. In die tijd heb je nog geen twee zinnen gelezen en dus wordt het vooral aan de hand van de foto bepaald. Als die er goed uitziet dan is de kans veel groter dat iemand daadwerkelijk gaat lezen, dan dat hij er niet professioneel of korrelig uitziet.
5. SEO
En een laatste bonusvoordeel van foto’s bij je teksten is dat je ze kunt gebruiken om je vindbaarheid in Google te vergroten. Door ze de juist naam te geven en op de juiste manier gebruik te maken van Alt teksten heb je een extra manier gevonden om bovenaan in de zoekmachines te komen.
Het is dus belangrijk om goed na te denken over de foto’s die je gebruikt voor je website, brochures en social media. Professionele foto’s die passen bij je bedrijf stralen uit dat je voor kwaliteit staat en oog hebt voor detail.
Hi! Ik ben Carolien, ik heb mijn liefde voor dieren samen gevoegd met mijn passie voor fotografie. Met Stories of life photography vertel ik persoonlijke verhalen van ondernemers die het verschil maken mét en voor dieren.
Ben je zelf ondernemer die met dieren werkt en ben je op zoek naar iemand die jouw verhaal kan vertellen met beelden? Die kan laten zien waarom je doet wat je doet en waarom mensen bij jou moeten zijn? Neem dan contact met me op en ik help je graag!